28 februari 2011

And the Winner is...

Orkade givetvis inte sitta uppe för filmvakan i natt och det är jag faktiskt lite ledsen för. Jag älskar Oscarsgalan för dess glitter & glamourfaktor och jag tycker det är kul att se hur hollywoodstjärnorna förändras med åren. Så det så.

Att en del av vinnarfilmerna vissa år dessutom är riktiga kvalitetsrullar känns numera som en ren bonus, men jag blir varm inombords när de är det och det har faktiskt blivit lite bättre de senaste 2-3 åren.

De två kategorier som intresserar mig mest är bästa utländska och bästa film och där fick jag i år precis som jag ville! Bier's Hämnden såg jag i höstas berörde mig oerhört mycket och King's Speech som inspirerade mig till att ta tag i mig själv och borsta upp allt jag inte lyssnade på under historielektionerna i skolan. Colin Firth kommer dessutom alltid att ha en särskild plats i hjärtat efter sin tolkning av Mr Darcy:)

Årets vinnarklänning var utan konkurrens Scarlett Johansen's DG outfit.

, , , , , , ,

Inga kommentarer: